reklama

Zas raz jedno klišé o šťastí...

Všetko je to o prístupe. Svet tvoria ľudia. Aké si to urobíme, také to budeme mať. Chcieť nestačí. Treba konať. Každý chce zmenu, každý sa sťažuje, nie všetci súhlasia. Protestujú, hodnotia, ohovárajú, komentujú, no nezisťujú. Všetci tí ľudia, ktorí tvoria svet, ľudia, ktorí svojím prístupom a svojimi reakciami vytvárajú svoj svet, môj svet, svet nás všetkých, sa nestarajú. Oni žijú vo „svojom“ svete. Veď predsa aký si ho urobia taký ho budú mať nie? Len málo z nich vníma, že ten ich svet ovplyvňuje môj svet. A môj svet ovplyvňuje váš svet. Každý tvorí svoj život, ako nám klišé tvrdí: každý je tvorcom vlastného šťastia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nebudem popierať, žijem vo svojom svete. Vo svete naivných predstáv. V mojom svete je všetko jednoduché. Je to jasné. Nie je to svet čiernobiely. Pretože inak by som sa v ňom nudila. Ale ako je potom možné, že v mojom svete musím riešiť problémy z tých vašich? Ja nechcem vo svojom svete vidieť čo i len náznak vášho sveta! Môj svet je mojím nekazte mi ho!

A teraz čo sa mi na klišé „každý je tvorcom vlastného šťastia" a čo sa mi na ľuďoch, ktorý si toto svoje šťastie vytvárajú nepáči. Nepáči sa mi egocentrizmus tohto klišé. Nepáči sa mi, že ľudia pri tvorbe svojho šťastia a pri skladaní si svojho sveta zabúdajú na iných. Samozrejme tiež chcem veriť, že to či som šťastná záleží na mojom prístupe a na mojich rozhodnutiach. V mojom svete problémy neexistujú. V mojom svete som šťastná. Bohužiaľ, existujú ešte vaše svety. Na ktoré nesmiem zabúdať. Svety na ktoré hľadím spoza pomyselnej clony toho môjho. Svety ktoré ovplyvňujú mňa, tak ako môj svet ovplyvňuje vás.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Puzzle našich osobných svetov dokopy vytvára jeden veľký svet, kde žijeme všetci. A tam klišé tvorby vlastného šťastia neplatí. Teda...podľa mňa by nemalo. Mali by sme tvoriť jedno veľké spoločné šťastie.....(inak! Všímate si dúfam, že toto píšem v tom mojom svete naivných predstáv). Áno. Som naivná. Ale v mojom svete šťastná. Naivita, prílišný optimizmus, nereálny pohľad na náš spoločný svet. To je môj svet. To sa snažím preniesť do toho nášho. A niekedy je to ťažké. Pretože vaše svety môžu byť plné problémov, pesimizmu, nechuti a všetkých iných vecí, ktoré v mojom svete nechcem.

Možno nie všetci chápu o čo mi vlastne ide. Musí v tom byť zmätok, ja viem. Podstatné je, že sa mi nepáči, že ľudia žijú zavretí vo svojich svetoch, ovplyvňujú náš svet a vôbec si to neuvedomujú. Každý žijeme vo vlastnom svete, utekáme tam z toho spoločného sveta. Náš svet je taký aký ho chceme. A utekáme tam preto, že ten spoločný sa od našich predstáv líši. Je iný, nie je ideálny. Ale čím viac času budeme tráviť v tých našich vlastných svetoch a nebudeme sa starať o život nás všetkých v našom spoločnom svete, tým menej sa nám ten spoločný bude páčiť. No stále tento spoločný život budeme musieť žiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto žime vo svojich svetoch. Majme ich pekné farebné, alebo ak chcete tak aj čiernobiele. Váš svet je váš. Vytvorte si taký aký vám vyhovuje. No nezabúdajte, že váš svet ovplyvňuje ten môj. A tieto naše svety ovplyvňujú jeden veľký svet. Myslite na mňa vo vašom svete. Ja sa snažím myslieť v tom mojom na vás. Ďakujem

Adela Piatková

Adela Piatková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu